محفل مجازی «دوشنبه‌های قرآنی» برگزار می‌شود  
کد خبر: 4195449
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
از سوی دارالقرآن علی بن ابیطالب(ع)

محفل مجازی «دوشنبه‌های قرآنی» برگزار می‌شود  

دوشنبه‌های قرآنی عنوان محفلی است که دارالقرآن علی بن ابیطالب(ع) مشهد آن را هر هفته در یکی از پیام‌رسان‌های داخلی به شکل مجازی برگزار می‌کند.

محفل مجازی «دوشنبه‌های قرآنی» برگزار می‌شود  به گزارش ایکنا، دارالقرآن علی بن ابیطالب(ع) مشهد از جمله مؤسسات فعال قرآنی است که علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی و محافل و کرسی‌های تلاوت قرآن به شکل حضوری، از طریق یکی از پیام‌رسان‌های داخلی اقدام به برگزاری برنامه‌هایی در فضای مجازی کرده است.

یکی از این برنامه‌ها «دوشنبه‌های قرآنی» است که هر هفته با دعوت از یکی از اساتید و عموماً حافظ قرآن در مدت زمان 30 دقیقه برگزار می‌شود.

ابوالفضل یعقوبی، مدیر دارالقرآن علی بن ابیطالب درباره این برنامه گفت: هر هفته با اطلاع‌رسانی قبلی، از یکی از اساتید قرآنی برای حضور در این برنامه دعوت می‌شود که به شکل زنده در فضای مجازی و به مدت 20 تا 30 دقیقه و در بستر یکی از پیام‌رسان‌های داخلی براساس موضوعی که اعلام می‌شود، مجموعه‌ای از تجارب و خاطرات خود را حول موضوع تعیین‌شده بیان کند.

مدیر این دارالقرآن تصریح کرد: روز گذشته، دوشنبه  دوم بهمن محمدمهدی بحرالعلوم، حافظ و پیشکسوت قرآنی، میهمان این محفل بود که پیرامون موضوع مزایای معنوی و مادی حفظ قرآن، مطالبی را بیان کرد و قرار است دوشنبه آتی نیز مهدی فروغی از قاریان قرآن در مورد موضوع دیگری که هنوز قطعی نشده است، توضیحاتی به کاربران ارائه کند.

یعقوبی با اشاره به اینکه پیش از سخنرانی هر یک از اساتید مدعو در این محفل، دقایقی شاهد تلاوت قرآن از سوی یکی از قاریان ممتاز هستیم، افزود: حضور در محفل مجازی «دوشنبه‌های قرآنی» با استفاده از آیدی quran_Karym برای عموم امکان‌پذیر است و خوشبختانه در طول مدت برگزاری این برنامه، حدود یکصد مخاطب به شکل زنده با آن ارتباط برقرار می‌کنند.   

وی تأکید کرد: این دارالقرآن علاوه بر برنامه «دوشنبه‌های قرآنی» از طریق فضای مجازی، شنبه‌ها، چهارشنبه‌ها و جمعه‌ها نیز اقدام به برگزاری برنامه می‌کند که شنبه‌ها اختصاص به یک حلقه معرفتی پیرامون امام زمان شناسی دارد که در این راستا فایل‌هایی تصویری و مکتوب از سوی عده‌ای از کارشناسان تهیه و در کانال بارگذاری می‌شود.

یعقوبی گفت: چهارشنبه‌ها نیز برنامه ما در فضای مجازی اختصاص به روضه‌خوانی و قرائت حدیث کساء دارد و برای جمعه‌ها هم طرحی که در دستور کار داریم خوشنویسی قرآنی است که یکی از اساتید خط و خوشنویسی به شکل زنده خطاطی قرآن را به کاربران آموزش می‌دهد.

وی در پایان گفت: از جمله برنامه‌های ثابت این دارالقرآن ختم قرآن هفتگی است که هر یک از کاربران و قرآن‌آموزان در صورت تمایل ختم قرآن برای اموات خود، آن را اطلاع‌رسانی کرده و با مشارکت داوطبان قرائت قرآن، براساس نام متوفی، ختم قرآن به شکل رایگان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha